خبرهای داغ:
خوش خاضع در گفتگو با بسیج عنوان کرد

شهید مدنی، مردی از جنس مردم  

همدان-یکی از یاران شهید آیت الله سید اسدالله مدنی گفت: مردمداری و با مردم بودن یکی از خصوصیات بارز شهید آیت الله سید اسدالله مدنی، دومین شهید محراب بود.
کد خبر: ۹۴۵۶۲۱۵
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

احمد خوش خاضع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اینکه مردمداری و با مردم بودن یکی از خصوصیات بارز شهید آیت الله سید اسدالله مدنی، دومین شهید محراب بود، اظهار کرد: دغدغه ایشان همواره دغدغه مردم بود و همیشه خود را همراه آنها می‌دانست و همین موضوع دلیل محبوبیت وی در میان جامعه بود.

وی به ذکر خاطره‌ای از این شهید بزرگوار پرداخت و افزود: یک روز سرد زمستانی در اوایل انقلاب سوالی از آیت الله مدنی داشتم، راهی خانه‌اش در کوچه آخوند شدم، همان خانه‌ای که در حال حاضر موزه شده است؛ درب حیاط باز بود و وقتی وارد شدم دیدم ایشان نشسته و پوستینش را به خود پیچیده است.

یکی از یاران شهید آیت الله سید اسدالله مدنی ادامه داد: پس از سلام و احوال‌پرسی بدون فوت وقت گفتم در این سرمای زمستان چرا بدون بخاری نشسته‌اید، اجازه بدهید بخاری را روشن کنم، ایشان در پاسخ گفت نیازی به روشن کردن بخاری نیست؛ دلیل را پرسیدم گفتند هر وقت همه مردم نفت‌دار شدند و بخاری روشن کردند ما هم بخاری‌مان را روشن می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شهید مدنی ادامه داد الان همه مردم دستشان به نفت نمی‌رسد و در تنگنا هستند پس چرا ما باید بخاری روشن کرده و خومان را گرم کنیم و با وجود اینکه خیلی هم اصرار کردم، نپذیرفتند؛ این رفتار درسی بود که علاوه بر بزرگواری، نوع دوستی ایشان را نشان می‌داد.

خوش خاضع در ادامه به ذکر خاطره‌ای دیگر از آیت الله مدنی پرداخت و گفت: اوایل که مسجد مهدیه را ساخته بودند یک روز ایشان بعد از دعای ندبه به منبر رفت یک پشتی آبی رنگ که یک نفر به مسجد آورده بود را به دست گرفت و به همه نشان داد و گفت به تعدادی از این پشتی‌ها برای مسجد نیاز داریم و از هر یک از شما یک تومان می‌خواهیم، سپس اول از همه یک تومان خودش را داد، این انسان وارسته آنقدر در میان مردم نفوذ کلمه داشت که تا هفته دیگر دور تا دور مسجد پشتی چیده شده بود.

وی با بیان اینکه بنده در آن زمان کارمند فرودگاه و مدتی هم مسئولیت فرودگاه را بر عهده داشتم، افزود: بعد از انقلاب با رایزنی‌های فراوان پرواز تهران-همدان را راه انداخته بودیم، روز افتتاح از ایشان دعوت کردیم و شهید مدنی به محض ورود گفتند قیمت بلیت چقدر است؟ گفتیم 80 تومان، گفتند خیلی گران است، باید 40 تومان بشود که همه مردم بتوانند استفاده کنند، نه فقط افراد خاص و پولدار، بنابراین تا مدتی قیمت بلیت همان 40 هزار تومان ماند.

این یار شهید مدنی با اشاره به اینکه ایشان به مردم اعتماد داشت، در دل آنها جا کرده بود و همه حرفش را قبول داشتند، اظهار کرد: اوایل انقلاب یک روز قرار شد به مسجد میرزا داوود واقع در ابتدای خیابان باباطاهر برویم و در آن جا نماز جمعه بخوانیم.

وی اضافه کرد: یک روحانی در این مسجد نماز اقامه می‌کرد که بعدها منافق از کار درآمد وقتی که شهید مدنی وارد مسجد شد، ایشان گفتند شما نماز بخوان، اما آیت الله مدنی قبول نکرد و هر چقدر هم اصرار کرد موفق نشد و در نهایت ایشان به آن آقا اقتدا کرد و نماز را به جا آورد.

خوش خاضع با اشاره به اینکه شهید مدنی انسانی بزرگوار با منش نیک بود، عنوان کرد: ایشان همیشه سعه صدر داشت، خوش اخلاق و دوست داشتنی بود، به جوانان بها می‌داد و ارزش زیادی برای آنها قائل بود، زمانی که بنده در رکاب وی بودم دوران جوانی‌ام را سپری می‌کردم، در آن روزگار بهترین تجربیات زندگی‌ام را در محضر ایشان کسب کرده و درس‌های زیادی آموختم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات